Paaskaars aansteken Paaskaars aansteken

Een bijzondere avond - De avond voor pasen (7 april) kwamen 12 jongeren tussen de 16 en 24 jaar van verschillende kanten naar een zaaltje in Rehoboth. Verschillende jongeren hadden een vlammetje bij zich met een verhaal. Samen hebben we buiten een klein paasvuur aangestoken met de meegenomen vlammetjes. De één meegenomen bij een oude dame, de ander als nagedachtenis aan een overleden oma en een ander als nagedachtenis voor de moeder van een vriendin. Hierna gehoord over de gebruiken bij een joodse sedermaaltijd en geproefd van een hedendaagse versie. Samen gegeten van meegebrachte producten en nagedacht over onze eigen doop. Tot slot voor elkaar een kaartje geschreven met naam voor aan een nieuwe kaars en aan elkaar overhandigd met een mooie wens. De kaarsen hebben we aangestoken met vuur uit het paasvuur. Met elkaar zijn we naar de kerk gegaan, alleen verlicht door onze eigen kaarsen en hebben de nieuwe paaskaars aangestoken. Al met al een mooi en bijzonder gebeuren.

Namens leiding maaltijdgroep/jongerengroeigroep