Protestantse Kerk in Nederland
Protestantse Gemeente Honselersdijk

Enkele punten uit de kerkenraadsvergadering van 17 oktober 2013 Enkele punten uit de kerkenraadsvergadering van 17 oktober 2013

Ambtsdragers
We blijven op zoek naar nieuwe ambtsdragers.
Verder is  de kerkenraad van plan een open gesprek aan te bieden met een aantal kerkenraadsleden en de vier opgestapte ambtsdragers om de lucht te klaren. Dit leidt wellicht tot verdere initiatieven voor gesprekken met andere mensen.

Gemeenteavond
Op 14 november is er een gemeenteavond. Met elkaar bespreken we hoe de avond eruit komt te zien. Het beleidsplan geeft mogelijkheden om de gemeente meer te betrekken bij het kerk-zijn door het uitbreiden en versterken van werkgroepen. Een verslag van deze avond krijgt u in het volgende KerkKompas.

Jeugdwerk
Voor de Jongerenkerk is door de leiding een maaltijd met gesprek georganiseerd. Helaas viel de opkomst tegen. Alle jongeren in de leeftijdsgroep 12-14 waren uitgenodigd. Een volgende keer wordt er actiever uitgenodigd.
Voor de Maaltijd & Gespreksgroep (die er al was) heeft Gertjan Pellikaan mensen benaderd, die mogelijk leiding willen geven aan deze groep.

College van kerkrentmeesters

• Zoals afgesproken op 4 juni geeft het college van kerkrentmeesters op de kerkenraadsvergadering een analyse met verschillende scenario’s, die uitgewerkt kunnen worden. De kerkenraad is erg blij met deze presentatie. Dezelfde presentatie komt ook op de gemeenteavond.
  • Er is een legaat ontvangen, met de duidelijke bestemming ‘mensen en geen stenen’. Ook is er een erfenis ontvangen, waarbij 50% bestemd is voor de kerk en 50% voor de diaconie.
  • Binnenkort zijn er algemene e-mailadressen bij de diverse functies in de kerk, zoals kerkrentmeesters, diaconie en scriba. Deze verwijzen dan naar de huidige functionarissen, maar kunnen eenvoudig zelf gewijzigd worden.

Brugdiensten
De kerkenraad zoekt naar mogelijkheden om de brugdiensten ook in 2014 door te laten gaan. Voor de brugdiensten van november en december is de voorbereiding al in volle gang.

Avondmaalsdiensten ’s avonds
Gezien de geringe opkomst bij de Avondmaalsdiensten ’s avonds bekijkt de kerkenraad de alternatieven.

Liedboeken
Er zijn 50 extra liedboeken besteld, zowel voor de verkoop als om in de kerk te leggen voor gebruik tijdens de erediensten.

Wereldwinkel bij de koffie na de dienst
datum en tijdstip 28-04-2024 om 10:30

Uitje Contact Team
datum en tijdstip 28-05-2024 om