Enkele punten uit de kerkenraadsvergadering van 21 november 2013 Enkele punten uit de kerkenraadsvergadering van 21 november 2013
Gemeenteavond
We kijken terug op een goede gemeenteavond. Voor het bespreken van de scenario’s met betrekking tot de gebouwen plannen we een brainstormavond voor de kerkenraad.

Interim predikant
Gehoord hebbende de opmerkingen van de gemeenteleden op de gemeenteavond besluit de kerkenraad een interim predikant aan te stellen voor 50%, die zich een jaar lang richt op gemeentelijk opbouwwerk voor 30-50 jarigen en voor jeugd.

Jeugdwerk
Het blijft lastig om op dit moment activiteiten te hervatten of te starten. Gertjan Pellikaan blijft in gesprek met de CJR. Ook is er een gesprek geweest met enkele leden van de CJR en een paar kerkenraadsleden. Dit was een positief gesprek en een opening voor meer.

College van kerkrentmeesters
-Begroting P. van B. licht de begroting toe. De kerkenraad stelt de begroting voorlopig vast. Op 9 december komt er een inloopavond voor de gemeente en de twee zondagen ervoor ligt de begroting in de kerk om meegenomen te worden.
-Voor de actie Kerkbalans zijn de brieven klaar. De voorbereiding is in volle gang.

Diaconie
Ook de diaconale begroting wordt besproken en voorlopig vastgesteld en ook voor deze begroting is de inloopavond bedoeld op 9 december.

De kerkenraad zoekt sprekers voor de brugdiensten in 2014.
Na de avondmaalsdienst van 1 december onderzoekt de diaconie de motivatie van de kerkgangers om ’s avonds te komen. Misschien is het mogelijk om ’s morgens deel te nemen aan het avondmaal.

Overig
Visitatie - Op 16 januari 2014 is er een kerkvisitatie afgesproken. We bespreken wat dit inhoudt.
Bevestiging - Op 29 december zal J. van L. bevestigd worden als ouderling. Hij gaat het team wijkouderlingen versterken.