Informatie over en voor de gemeente Informatie over en voor de gemeente

Informatie over en voor de gemeente vindt u in de kerkengids van de Protestantse gemeente te Honselersdijk. In de kerkengids staat informatie over de pastores, de kerkenraad, diverse colleges, namen en adressen van de gemeenteleden en andere wetenswaardigheden. De kerkengids is op te vragen bij de scriba.

Kijk op deze site verder bij gemeente-informatie om meer te weten te komen over het Contactteam, de geschiedenis van de Protestantse gemeente, gespreksgroepen en brugdiensten.

Jeugdkerk 2.0 Jeugdkerk 2.0

Voor de jeugd van 12 tot en met 18 jaar (middelbare school) is er eens in de twee weken een bijeenkomst in de soos. Dit gebeurd onder leiding van 2 jonge enthousiaste groepsleiders die zelf de diensten voorbereiden.
In de dienst worden de jongeren uitgedaagd met elkaar na te denken over geloofsvraagstukken op een leuke, interactieve manier. De ruimte beschikt over de nieuwste technologie zoals een beamer en een geluidsinstallatie.
Hiermee wordt regelmatig meegezongen maar ook filmpjes afgespeeld die actueel zijn bij de jeugd.

Cantorij

cantorij Regenboogkerk Honselersdijk, info: Alexander Prins (cantor-organist) em: pwaprins@gmail.com of Ronald van Schouwen em: ronwil@vanschouwen.info
Repetie: vrijdagavond van 19:30 tot 21:30 uur in de Regenboogkerk
De cantorij verleent medewerking aan kerkdiensten, waaronder de laatste zondag van het kerkelijk jaar en verzorgt in de adventstijd een Lessons & Carols viering.

Kerkdienst beluisteren via internet Kerkdienst beluisteren via internet

Sinds 1 juli 2013 is het mogelijk om de kerkdiensten te beluisteren via internet.

• U gaat naar www.kerkomroep.nl
  • Rechtsboven kunt u de plaatsnaam Honselersdijk invullen
  • Vervolgens kiest u voor De Regenboogkerk
  • Met een linker muisklik op het kerkje linksboven op het scherm kunt u direct de dienst beluisteren
  • U kunt ook een eerder uitgezonden dienst afspelen en/of opslaan

De Bloemengroet De Bloemengroet

Elke week wordt er namens de gemeente een bloemengroet gebracht. De bloemen die voor in de kerk staan worden bezorgd bij een persoon/gezin. Op die manier laten we merken dat we als gemeente meeleven in lief en leed, naast voorbede en andere manieren van hulp past ook de bloemengroet.

Mocht u mensen in uw directe omgeving kennen die deze steun ook goed kunnen gebruiken dan kunt u dat melden bij de wijkouderling of scriba.

KerkKompas KerkKompas

KerkKompas is een uitgave van onze eigen kerk. Zij wordt vierwekelijks uitgegeven met uitzondering van de zomermaanden. Elk gemeentelid mag een bijdrage leveren. Financiëel, maar ook in de vorm van kopij.

Krijgt u geen kerkkompas maar wilt u deze wel ontvangen dan kunt u een mailtje sturen naar onze scriba