ContactTeam ContactTeam

Doelstelling ContactTeam

Het Contact Team heeft een aantal taken. De belangrijkste is toch wel het “omzien naar elkaar”. In praktijk brengen we dit in de volgende punten tot uitdrukking.

Indeling

De gemeente is in zes wijken verdeeld. Elke wijk heeft één coördinator en een aantal medewerksters. Vanaf september t/m mei komen de coördinatoren bijeen om de medewerkstersvergadering voor te bereiden. Tijdens de medewerkstersvergadering worden per wijk bijzonderheden en taken verdeeld en besproken.

Contactmomenten

Zo gaan de dames op bezoek bij nieuwingekomen gemeenteleden, op babybezoek en bezoeken zij zieken. Er wordt een plantje gebracht bij een verjaardagsbezoek (vanaf 75 jaar). Gemeenteleden die het op prijs stellen kunnen elke maand bezoek krijgen. Bij huwelijksjubilea brengen we een bezoekje met een plant of bloemen. Ook is er aandacht bij het overlijden van een gemeentelid. Vanaf oktober t/m april is er elke maand een contactmiddag in Hemelsblauw met spreker en/of dia’s. Voor de contactmiddag wordt er door de dames heerlijke cake, boterkoek en dikke speculaas gebakken. In september en mei organiseren we een middag – uit. In december is er een Kerstviering verzorgd door de medewerksters, inclusief een broodmaaltijd. Mensen die hier niet bij aanwezig kunnen zijn, of waar een bemoediging op zijn plaats is, krijgen een Kerstgroet. Deze wordt door een medewerkster thuis bezorgd. Met Pasen krijgen gemeenteleden vanaf 75 jaar, zieken of ter bemoediging een Paasgroet. Via de medewerksters krijgen gemeenteleden vanaf 65 jaar een uitnodiging thuis voor de Kerstviering, Middag – Uit en winterbuffet.

Het financieel en jaarverslag wordt aan de Kerkenraad toegezonden ter informatie.